Scooter Forks Buying Guide
Pregătiți-vă pentru ghidul nostru cuprinzător de cumpărare a furcilor pentru scutere pro. Vom acoperi toate cele mai importante lucruri pe care trebuie să le luați în considerare înainte de a vă decide asupra unei noi furci pentru scutere freestyle. Acestea includ compatibilitatea, dimensiunile roților, decalajul roților și multe altele.
O trotinetă pro perfect reglată are nevoie de cea mai bună furcă. Furcile scuterelor sunt responsabile pentru susținerea roții din față a scuterului, iar specificațiile furcii determină dimensiunea roților pe care le puteți monta - atât în ceea ce privește lățimea roții, cât și diametrul. Rămâneți alături de noi pentru câteva sfaturi utile privind furcile pentru scutere cascador!
Sumar
Principiile de bază ale furcii de scuter
Furca trece prin headset și prin headtube-ul punții tale. Roata din față este montată pe furcă, iar pe partea superioară a furcii sunt montate sistemul de compresie, clemele și barele. Furca influențează semnificativ configurația generală, deoarece determină dimensiunea roților pe care le puteți monta pe scuter.
În prezent, majoritatea furcilor de scutere sunt fabricate dintr-o singură bucată de aluminiu, întărită prin diverse tratamente termice. Odată comune, dar acum învechite, sunt furcile filetate pentru scutere fabricate din oțel. Aceste furci mai vechi au căzut în dizgrație deoarece erau mai puțin durabile și mai grele.
Furcile pentru scuter care funcționează cu SCS, HIC și IHC au un starnut încorporat în interiorul tubului furcii. Șurubul de compresie este înșurubat în acest starnut la instalarea sistemului de compresie.
Configurațiile ICS sunt diferite deoarece, în cazul ICS, starnut-ul este plasat în interiorul barei, iar șurubul de compresie este montat prin partea inferioară a furcii înainte de instalarea roții. Dacă aveți îndoieli cu privire la sistemul de compresie pe care îl utilizați, este o idee bună să obțineți o imagine de ansamblu consultând ghidul nostru cuprinzător:
Greutatea, dimensiunea roții, decalajul roții și compresia sunt factorii cheie de care trebuie să țineți cont atunci când achiziționați o furcă față nouă pentru scuter. În acest ghid, veți afla despre aceste subiecte în detaliu.
Avem întotdeauna în stoc furci pentru scutere de înaltă calitate de la cele mai bune mărci din industrie și cel mai probabil avem una care se potrivește nevoilor dvs. Dacă sunteți gata să faceți o alegere, am dori să vă invităm la selecția noastră de furci de înaltă calitate pentru scutere pro:
Furci pentru scutere și dimensiuni ale roților
Atunci când achiziționați o furcă nouă pentru scuter, asigurați-vă întotdeauna de compatibilitatea cu roțile. Potriviți dimensiunea roții în ceea ce privește diametrul și lățimea. Mai exact, asigurați-vă că diametrul roții nu depășește cel mai mare diametru al roții specificat pentru furcă. În plus, asigurați-vă că lățimea butucului roții corespunde sau este mai mică decât dimensiunea roții specificată pentru furcă.
Diametrul roții
Majoritatea furcilor pentru scutere sunt compatibile cu diametre ale roților de 110 mm, cel mai comun diametru al roților. Cu toate acestea, multe furci pot acomoda roți de trotinetă de până la 125 mm. Asigurați-vă doar că roțile dvs. nu depășesc capacitatea furcii și veți fi gata de plecare.
De exemplu, dacă utilizați roți cu diametrul de 115 mm, este esențial să verificați dacă furca dvs. poate găzdui roți de această dimensiune sau mai mari.
Lățimea miezului roții
Furcile pentru scutere sunt concepute pentru a găzdui roți cu lățimi specifice, care variază de obicei între 24 și 30 mm. Între acestea, găsim roți de scuter cu o lățime de 26 și 28 mm.
Destul de des, furcile pentru trotinete vin cu distanțiere incluse, astfel încât o furcă capabilă să găzduiască roți cu lățimea de 30 mm poate găzdui și roți de 24, 26 și 28 mm atunci când se utilizează distanțierele potrivite.
Puteți monta roți care sunt mai înguste decât lățimea maximă a butucului roții unei furci pentru trotinete, dar dacă roata este mai lată (de exemplu, o roată cu lățimea de 30 mm pentru o furcă cu lățimea de 24 mm), aceasta nu va încăpea.
Diametrul și lungimea axului furcii
Cele mai comune axe de roată pentru scutere au un diametru de 8 mm, dar unele furci sunt compatibile și cu axele de roată pentru scutere care au un diametru de 12 mm. Cea mai frecventă dimensiune a rulmenților pentru scutere este de 608 rulmenți, unde diametrul axului compatibil este de 8 mm. Furcile compatibile cu standardul de 12 mm, vin adesea cu adaptoare de 8 mm incluse, astfel încât să puteți utiliza și axe standard de 8 mm.
Lungimea adecvată a axului depinde de lățimea furcii scuterului dumneavoastră. Veți avea nevoie de un ax care să fie cel puțin la fel de lung ca lățimea furcii dvs., măsurată din exterior.
Ce este o furcă de scuter 12 Standard?
Furcile pentru scutere 12STD sunt concepute pentru a găzdui axe de roți cu un diametru de 12 mm. Cu un diametru al axului atât de mare, va trebui să căutați dimensiunea rulmentului 6001.
O configurație de trotinetă profesionistă 12-standard prezintă de obicei roți mai mari și mai late. În general, vă puteți aștepta ca configurațiile scuterelor pro 12STD să ofere viteză, stabilitate și durabilitate sporite, dar aceste beneficii vin la pachet cu greutate suplimentară și agilitate mai redusă.
Multe furci standard 12 vin cu distanțiere care fac posibilă montarea axelor de 8 mm și a rulmenților normali 608 pe furcă.
Dacă vă convertiți la 12STD, trebuie să fiți conștienți că, pe lângă furca 12STD, veți avea nevoie de roți care se potrivesc rulmenților 6001 și de o punte care poate găzdui și roțile și axele mai mari. Veți găsi ceea ce vă trebuie în selecția noastră:
Decalajul roților pe furci pentru scuter Pro
Măsurat în milimetri, decalajul roții se referă la distanța de la centrul axei de rotire a furcii la axul roții. Decalajul roții, cunoscut și sub numele de rake, indică cât de mult este poziționată roata în fața furcii.
Decalajul roții influențează semnificativ stabilitatea și agilitatea scuterului dvs. deoarece crește ampatamentul (distanța dintre roțile din față și din spate).
Un decalaj al roții de 10 mm este cel mai comun. Acesta sporește stabilitatea și controlul în configurația dvs. generală, făcând conducerea scuterului mai ușoară și mai previzibilă.
Furcile cu decalaj zero sunt foarte agile și receptive. Cu offset zero, roata din față este mai aproape de pilot, făcând scuterul mai agil și mai receptiv. Manualele de nas sunt mai ușor de executat cu furcile cu decalaj zero, deoarece picioarele sunt mai aproape de sol, ceea ce facilitează echilibrul. Blocajele cu piciorul sunt, de asemenea, mai ușor de executat, deoarece o parte mai mare a roții se pretează să fie blocată.
Furci pentru scuter și sisteme de compresie
Furcile pentru compresie SCS și HIC sunt aceleași. Acestea au un starnut în interiorul tubului furcii în care este înșurubat un șurub de compresie. Diferența esențială constă în componentele de compresie care înconjoară furcile: SCS utilizează o clemă SCS, în timp ce HIC utilizează o șaibă HIC.
Furcile de compresie IHC au un tub de furcă mai îngust, ceea ce le face ideale pentru riderii care prioritizează minimizarea greutății totale a configurației lor. În majoritatea cazurilor, furcile IHC sunt cele mai ușoare furci pentru scutere.
- Furci pentru scuter SCS: Bare standard și supradimensionate fără fante și cleme SCS supradimensionate sau de dimensiuni standard
- Furci pentru scuter HIC: Bare supradimensionate cu fante și cleme supradimensionate non-SCS
- Furci pentru scuter IHC: Bare de dimensiuni standard și cleme non-SCS de dimensiuni standard
În furcile compatibile ICS și ICS-10, șurubul de compresie este instalat din partea inferioară a furcii și filetat într-un starnut situat în interiorul barelor. În timp ce configurațiile ICS nu sunt foarte frecvente în scuterele construite la comandă, acestea sunt cunoscute pentru faptul că sunt extrem de ușoare în comparație cu alte sisteme de compresie.
Dacă aveți îndoieli cu privire la compatibilitatea între diferite furci, aceste ghiduri vă pot fi utile: